måndag, december 19

God morgon! Ny vecka, nya tag. I lördags var det jobb fram till 18.15, efter det åkte jag hem o städa.. (rolig lördags aktivitet, jag vet) vid halv åtta kom Jonna hem och började med maten. De blev svingott! :-)

Dock hade vi inte köpt oss nå vin, klantskallar. men vi hade ju jobbat hela dagen. Så jag tar med mig en julmust och går upp till grannen. Plingar på. OBS! hon hatar svenskar, men den familjen är den enda vi har pratat med.. som liksom vet vilka vi är.

Hur som helst, hon öppnar och tittar å mig. Hej?
Heeeej! :D Börjar jag. Jo, det är så här att jag och min väninna här nere ska bjuda på middag ikväll. Men vi missförstod varandra idag, så ingen av oss har köpt nå vin.... ehh... ni har inte en flaska vin vi kan få låna av er? Ni får tillbaka de imorgon, pengar eller en ny flaska.
Jo..aaaa... visst... Hon ropar på sin man. och frågar sedan Rött eller vitt?

-och där borde jag egentligen ha tackat så mycket o gått-
Men, jag tar upp min jävla julmust och börjar sälja in den, om att de ska få den av mig. :-) .......det slutar med att hon rundar av (inte så runt) och jag kände mig då väldigt dum.

Jag frågar "Tycker du jag är fräck?"
"nej då, du är svensk!"

Inga kommentarer: